ENGLISH PRONUNCIATION FOR TEACHERS

Código 654
Modalidad Curso
Área Actualización Profesional
Programa LENGUAS EXTRANJERAS
Dirigido a Profesorado de Infantil y Primaria del área de Inglés
Objetivos
Raise awareness of the importance of pronunciation when learning of English, of the goals of pronunciation teaching in the 21st century, and of the teaching priorities when working with young learners.

- Use story-telling to examine the importance of thought groups and focus words in the creation of exact meaning in English discourse and narrative texts.

-Use songs and rhymes to present / review key aspects of connected speech including rhythm, weak form words, elision and assimilation.

- Review the vowels of English and explore practical tips and techniques for improving the pronunciation of the most common vowel contrasts.

- Explore a range of practical techniques for teaching different features of pronunciation to young learners.

Contenidos
The importance of pronunciation and the impact of poor pronunciation on other areas of learning English.

-Pronunciation teaching priorities for the 21st century learner.

Story-telling. Pausing and thoughts groups, stress and focus words – how to help the listener to understand your message.

Connected speech – rhythm, sentence stress, weak forms, loss of sounds (elision), and changes to sounds (assimilation) in children’s songs and rhymes

The vowels of English – practical review of the main problems with English vowels and diphthongs for Spanish–L1 speakers. Practical tips for improving the most important vowel contrasts in English.

-Teaching techniques – modelling new pronunciation for students, giving meaningful feedback, correcting pronunciation mistakes, working in pairs or small groups

-IDEAS for teaching pronunciation to young learners (Imitate, Demonstrate, Explain, Associate, Stimulate).
Metodología - Active and practical methodology.
Responsables Yaiza María Rodríguez González
Asesora Primaria Bilingüe
Ponentes Robin Walker
Profesor educador, asesor de ELT. 
Fundador de "EnglishGlobalCommunication".
Diseñador de cursos y materiales escritos.
Autor del libro " Teaching the Pronunciation of English as a Lingua Franca" 
Observaciones
Este curso está financiado por el Fondo Social Europeo ( FSE).
Las personas admitidas en la actividad, si por cualquier circunstancia no pudieran asistir, deberán comunicarlo mediante correo electrónico al Centro del Profesorado y de Recursos. En caso contrario no podrán ser admitidas en próximas convocatorias.
Material adicional DÍPTICO
Duración:
9 horas
Calendario:
Martes 14 de Enero, jueves 16 de enero y martes 21 de enero.
Lugar:
IES Bernaldo de Quirós ( Sede Mieres del CPR Cuencas Mineras)
Horario:
De 16.30 a 19.30 h.
Plazas:
40
Inscripción:
Del 17 de Diciembre de 2019 al 09 de Enero de 2020.
Lista de personas admitidas:
Se publicará en el tablón de anuncios del C.P.R. y en la página Web, el día 10 de enero de 2020.
Procedimiento de matrícula:
Mediante la cumplimentación del formulario de inscripción en papel o a través de Internet, y su remisión al Centro del Profersorado y de Recursos.
Criterios de selección:
Los recogidos con carácter general en el Plan Regional de Formación.

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